FEM MÅNADER

Allmänt, Fitness, Foodie / Be fit, Fitness, Hälsa, Livet, Nocco, Smootie / Permalink / 0
Fem månader kvar! F-E-M MÅNADER! Det är verkligen inte lång tid, det beror visserligen på vad det är man vill uppnå under denna tidsperiod.
 
Vad är det som händer om fem månader då? Jo, den fjärde augusti, det är milstolpen för att nå min idealvikt. Det innebär också att jag den fjärde augusti gått ner cirka tjugoett kilo under loppet av ett år.
Denna dagen är en stor dag, det är brorsans bröllop och den dagen ska jag känna mig lycklig, hälsosam, frisk och kanonsnygg! 
Just nu är det slutspurten, jag ska kämpa hela vägen, jag ska komma i mål. Jag kommer klara det! När dagen är kommen gäller det att fortsätta mot nya mål. Nya realistiska mål för att bibehålla formen, finna en balans. 
 
Som jag tidigare nämnt är det just nu ganska tufft att tappa mer vikt, det har på något vis stannat upp. Jag har varit på föreläsningar, jag har läst massa, fått tips och nu dragit en slutsats kring hur jag ska gå tillväga. 
Som känt äter jag en mix av lågkolhydratskost och LCHF. Dock inte den mängd fetter som man egentligen bör äta för att klassas som LCHF. Men detta passar mig superbra! Så jag kommer inte göra några som helst förändringar i mitt val av kost. 
 
 
Däremot har jag nu gjort valet att minska på mina "Ät vad du vill-dagar". Dessa dagar är ofantligt viktiga för just mig och min kropp då jag vet vad som händer om man utesluter dem helt. Men det räcker med en gång i veckan. Jag kan ärligt medge att jag ätit lite vad som helst fredag-söndag. Detta är tre dagar, tre dagar i veckan. Det är absolut inte nödvändigt. Men det är lätt att falla på målsnöret och känna "fast nu är det ju ändå heeeelg...". Givetvis kan man äta lite extra gott ändå, men kanske välja lite hälsosammare val, även välja en dag då man dricker vin, inte både fredag och lördag. 
 
 
 
Jag har även bytit ut mitt sportknäcke till hembakat fröknäcke som innehåller mycket mindre kolhydrater. 
 
För er som inte läste mitt inlägg under gårdagen så skrev jag en utförlig text kring vikten av vilodagar, även hur man ska fördela sina pass kring prestationsnivå för utveckling och kroppens hållbarhet. Detta är också något jag kommer arbeta mycket med! 
 
Sammanfattning av hur jag kommer gå tillväga för att nå milstolpen:
  • Hålla lågkolhydratskosten
  • Minska på "ät-dagarna", räcker med en dag i veckan
  • Byta ut sportknäcke till hembakat fröknäcke
  • Jobba på att prioritera vildoagarna
  • Planera träningspass utifrån prestationsnivå
 
 
Till top