DET ÄR INTE ALLTID PERFEKT

Allmänt / Permalink / 0
Som rubriken lyder. Fitnesslivet är verkligen långt ifrån vad de flesta bloggerskor vill få det att se ut som. Givetvis är det oftast helt otroligt men ungefär 30% av tiden kan det vara riktigt jävligt. Och dessa 30% är här, just nu. 
Igår, det passet som brukar vara mitt favorit pass, blev till det värsta passet på länge. Jag kände mig "urform" och kände inte alls den glädjen som jag annars brukar uppleva. Jag fick en riktigt dålig plats på passet, smockat med folk, snurrig, yr och illamående. 
Idag var det dags för round two, fredag och Cardio stod på schemat. Laddade med en portion gröt och Nocco. sprang 30 minuters på bandet och trappmaskinet upp för "eiffeltornet". Var heeeelt slut efteråt, även här yr och trött. 
Min teori till dessa två katastrofala pass är: Sjukdomen som varade i fyra veckor har tagit hårt på kroppen, äntligen tillbaka till lågkolhydratskosten, gymmet och alla pass. Kroppen lever nu på ett "underskott" som den ännu inte är van vid. Klart den då säger ifrån. Vad ska jag göra åt detta nudå? 
Helgen är här och det är nu dags att fylla på fettdepåerna, jag ska äta gott och vila mig. På måndag är kroppen åter fylld med energi och jag kommer vara utvilad ordentligt. 
Det blir bra. Det är bara jävligt tråkigt när hjärnan vill något och kroppen vill något annat. Det man dock ska ha i åtanke är att inte ge upp, det är i dessa tillfällen som kroppen utvecklas. Att aldrig möta motgångar bidrar inte till några framgångar. Det hör liksom till att ibland få backa några steg. 
Fitness är tufft, kroppen är en färskvara och det gäller verkligen att kämpa för att bibehålla formen. Det går extremt snabbt att tappa. Om det hade varit enkelt hade alla gjort det. Eller hur? 
 
Måste också säga att jag nu under några pass provat på Supreme Amino BCAA Var ganska skeptisk till en början. Jag hör till den grupp av människor som inte tror på några genvägar till den perfekta kroppen. Det enda som gäller är hårt slit. Men kan man få en skjuts på vägen är väl det alltid bra. Fick ju hem denna produkt av Gymgrossisten och tänkte berätta för er hur jag upplevde den! 
Produkten i fråga smakar väääääldigt sött, men ändå fräscht. Blandar en skopa med två dl vatten, skakar om och dricker under passet. Jag känner av produkten, men på samma vis som noccon. Blir piggare och mer fokuserad. Skillnaden mellan denna och Noccon är dock priset. Burken går på cirka 199 kr, en nocco cirka 25. Burken räcker till ungefär 50 portioner. För 199 kr får du  åtta noccos, do the math. En jävla skillnad. 
 
 
Till top