IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT

Allmänt / Permalink / 0
Tisdag, första arbetsdagen för denna veckan! Igår var det nog för många en ledig dag då man latade sig heeela dagen. Det gjorde iallafall jag. Men idag är det dags för att komma tillbaka till verkligenheten igen! Det innebär för mig arbete, kursarbete och träning. 
 
Jag stöter ofta på människor som beklagar sig över att inte hinna med träningen under veckorna på grund av jobb och familj. Men jag tror inte på det. Allt handlar om prioriteringar. Vill du ha något får du ta det. Då får man offra vissa saker. Som till exempel den där tv-tiden i soffan på kvällen. Eller all den där tiden du har bakom mobilen.
 
Jag tränar fem pass i veckan, och för att verkligen få till detta och finna en balans och harmoni i det hela krävs det planering. Jag sitter ofta på Söndagen med min kalender och NW appen. Då får jag en överblick av veckan och kan enkelt planera in min träning i kombination till arbete och kursarbete. Ibland kan det vara så att jag jobbar när ett ordinarie pass går av staplen, det är sorgligt och trist men då får man helt enkelt gå på något annat pass på en annan tid. Det finns alltid lösningar och bara för att man inte kan gå på sitt vanliga trygga pass betyder det inte att man ska utesluta träningen den dagen - prova istället något nytt den dagen! 
 
Av denna planeringen får man även en annan överblick av vilka pass man går på, borde jag lägga in något mer konditionspass? Styrkepass? Jag försöker alltid att få en god balans mellan dessa olika kategorierna då en varierad träning är den bästa träningen. 
 
Hur kan då en vanlig träningsvecka för mig se ut? Det ska jag visa er! 
 
  (null)

(null)

 
Detta tar tid att planera. Att få in lite av varje för bästa resultat, det är inte enkelt. Speciellt inte för mig som helst bokar upp mig på Zumba varje dag eftersom det är så otroligt roligt! 
Men här får jag in konditionsträningen från spinning, zumba, och bodyvive. Styrketräningen får jag in på både bodypump och bodyvive. En välkombinerad vecka med olika utmaningar. 
 
 
Ett litet tips! If you can dream it, you can do it! 
Sluta gnälla på era tidsbrister och försök istället göra någonting åt eran situation! Om det så är 15 minuter så är det 15 minuter mer än ingenting. Jag hejar på er! 

Till top